فارسی / English
گزارش پي‌گيري‌هاي انجمن روان‌پزشکان درباره‌ي اقدامات اخير سازمان نظام روان‌شناسي (4)
پيرو گزارش‌هاي قبلي درباره‌ي اقدامات اخير سازمان نظام روان‏شناسي و مشاوره، و تداخل آن با حيطه‌ي عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، و سازمان نظام پزشکي جمهوري اسلامي ايران، چهارمین گزارش از فعاليت‏هاي انجام‌شده از طرف انجمن علمي روان‏پزشکان ايران به اطلاع مي‏رسد:
1. دیدار اعضای کمیته‌ی روان‌درمانی انجمن با معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
در تاریخ 18/3/93 تعدادی از اعضای کمیته‌ی روان‌درمانی انجمن با جناب آقای دکتر امیرمحسن ضیایی، معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت، دیدار داشتند. در این دیدار مسایل پیش‌آمده درباره‌ی تصویب فلوشیپ روان‌درمانی و اقداماتی که تا آن زمان از طرف انجمن انجام شده بود، به اطلاع ایشان رسید. معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر این که طبق قوانین موجود تولیت سلامت و سلامت روان برعهده‌ی وزارت بهداشت، و سیاست‌گذاری آموزشی تخصصی در رشته‌های پزشکی برعهده‌ی معاونت آموزشی این وزارت است، با توجه به این که پیش از آن هم خودشان پی‌گیر اظهارنظرهای برخی از مسؤولان سازمان نظام روان‌شناسی بوده‌اند، اعلام کردند که معاونت آموزشی این وزارت‌خانه در جریان این موضوع قرار دارد و پی‌گیر آن هستند. در نهایت، قرار شد انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در موارد لازم اطلاعات تخصصی مرتبط با این موضوع را در اختیار معاونت آموزشی قرار بدهد.

2. دیدار اعضای هیأت مدیره‌ی انجمن با مشاور محترم معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری
در تاریخ 27/3/93 اعضای هیأت مدیره‌ی انجمن با جناب آقای دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، مشاور محترم معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، در این زمینه دیدار داشتند. ایشان که در زمان تصویب قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره‌ی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده‌ی دولت در جلسات مجلس حضور داشتند و در جریان نگرانی‌های آن زمان دولت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تداخل وظایف این سازمان با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بودند، با توجه به آگاهی خودشان بر این موضوع و اطلاعاتی که اعضای هیأت مدیره در این زمینه در اختیارشان گذاشتند، پیش‌نهادهایی برای ادامه‌ی پی‌گیری این مسأله و تداخل‌های پیش‌آمده در اظهارات برخی از مسؤولان سازمان نظام روان‌شناسی ارایه دادند.

3. دیدار اعضای هیأت مدیره‌ی انجمن با معاون محترم قوانین مجلس شورای اسلامی ایران
در تاریخ 3/4/93 اعضای هیأت مدیره‌ی انجمن با جناب آقای دکتر امیدوار رضایی، معاون محترم قوانین مجلس شورای اسلامی ایران، دیدار داشتند. جناب آقای دکتر امیدوار رضایی نیز در زمان تصویب قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در مجلس، و کمیسیون بهداشت و درمان حضور داشتند و در جریان حساسیت‌های این قانون بودند. در این جلسه ضمن شرح گزارشی از مسایل پیش‌آمده و نیز ارایه‌ی مستندات و سوابق مرتبط با این امر، با ایشان درباره‌ی این موضوع، و نیز سایر مسایل و مشکلاتی که در زمینه‌ی این گونه تداخل‌ها وجود دارد و می‌تواند بر سلامت مردم و جامعه تأثیر بگذارد، مشورت شد. ایشان نیز با تأیید این که در فعالیت‌های مرتبط با سلامت و سلامت روان مردم باید حساسیت‌های لازم وجود داشته باشد، بر این امر تأکید داشتند که طبق قوانین و مصوبات فرادستی، مانند «قانون برنامه‌ي پنج‌ساله‌ي پنجم توسعه‌ي جمهوري اسلامي ايران» و نيز «سياست‌هاي کلي سلامت» که فروردين امسال ابلاغ شده است، تولیت سلامت و سلامت روان برعهده‌ی وزارت بهداشت است.
گزارش اقدامات و پي‏گيري‌هاي بعدي انجمن، متعاقباً به اطلاع هم‌کاران عزيز خواهد رسيد.
تاريخ ارسال :
۱۳۹۳/۰۴/۱۲
 بازديد : 
۲۰۴۶
کليه حقوق سايت طبق قوانين نرم افزاري متعلق به انجمن روانپزشکان ايران است.
نرم افزار آرشیو عکس و فیلم